De schappen raakten vorige week steeds leger in de supermarkt van Monique en John van der Voort. Foto: PR
De schappen raakten vorige week steeds leger in de supermarkt van Monique en John van der Voort. Foto: PR

Zaak wordt verbouwd voor opening op 8 februari

Economie

Meer versbeleving bij PLUS Van der Voort

Door Richard Stegers

VORDEN – De schappen zijn leeg en het ombouwen is begonnen. De Coop in Vorden heeft haar deuren gesloten en gaat vanaf 8 februari verder als PLUS Van der Voort. Ondernemers Monique en John van der Voort hebben er alle vertrouwen in. “Natuurlijk is het even wennen, maar er komt iets moois voor terug.”

“Wat goed is blijft.” Monique van der Voort wil maar zeggen dat klanten geen grote veranderingen hoeven te verwachten. “Nee, het roer gaat niet drastisch om. Onze kwaliteit en service worden gewaardeerd. Daar doen we geen concessies aan, ook niet in de nieuwe situatie. Verder blijven alle medewerkers, dus je ziet de vertrouwde gezichten. Daar zijn we blij mee, want het is een fijn team.”

Verrassing
Coop Van der Voort ging op 10 februari 2020 in Vorden van start. Na ruim anderhalf jaar kwam het bericht dat de supermarktketen ging fuseren en dat de Coop-winkels een PLUS zouden worden. Dat kwam als een verrassing, toch schrokken Monique en John van der Voort er niet van. “We werken weliswaar al lange tijd met veel plezier voor Coop, maar PLUS is een prima alternatief. Het was toen we met Coop in zee gingen al onze tweede keus. PLUS is ook een coöperatie en de mening van de klant wordt er eveneens serieus genomen. Dat vinden wij erg belangrijk.”

Ze lieten zich gelijk op de wachtlijst zetten voor de ombouwoperatie. “We zitten graag vooraan in de trein, je wilt het liefst zo snel mogelijk. Er is wel wat tijd overheen gegaan. Toch zijn we de vijfde franchisewinkel van Coop die wordt omgebouwd naar PLUS. Dan mag je nog niet klagen.”

Lokale partijen
PLUS Van der Voort wordt opgebouwd volgens de nieuwe en meest actuele Briljant 2.0-formule. “Versbeleving is een sterk punt van PLUS. Het komt hier volledig tot zijn recht. We blijven overigens werken met lokale partijen, dat is een kracht. Om dat te benadrukken worden er posters van de verschillende leveranciers aan de buitenzijde opgehangen. Verder heeft PLUS een breed assortiment, mooie aanbiedingen en is het de beste wijnspecialist. Dat alles zorgt voor een hoge klantwaardering. Daar sluiten we ons graag bij aan.”

Overzichtelijker
Naast de naamswijziging maakt het vertrouwde oranje van de Coop plaats voor het groen van de PLUS. De indeling van de supermarkt ondergaat tevens enkele wijzigingen. “Dat zal voor de klanten, maar ook voor onszelf even wennen zijn. De ervaring leert echter dat je weer snel de weg weet naar de producten en we gaan er zeker op vooruit. Daarbij, er wordt rekening gehouden met de wensen van de klant. Het wordt ruimer en overzichtelijker.”

Dat is ook bij de entree het geval. In de oude situatie stonden klanten elkaar nogal eens in de weg. “Door de bloemen te verplaatsen naar een andere plek in de winkel ontstaat er meer ruimte, dat is wel zo prettig. Je loopt gelijk tegen het versplein aan.” De broodafdeling krijgt een impuls door de koeling te verplaatsen en stellingen anders te positioneren. De servicebalie met zelfscanplein wordt groter van opzet en de drie kassa’s worden anders ingericht. “Dat zorgt voor een betere doorstroming en meer ruimte voor de klant.”

Openingsacties
Dinsdagochtend 31 januari was de leegverkoop. Om 13.00 uur werden de deuren van de Coop die dag definitief gesloten. De winkel is vanaf nu een week dicht om de ombouwoperatie naar PLUS mogelijk te maken. Op dinsdag 7 februari is een receptie van 19.00 tot 21.00 uur. Mensen kunnen dan een kijkje nemen in de vernieuwde supermarkt. “We ontvangen liever geen bloemen of cadeaus. Een gift is welkom, die is bestemd voor de Tegelroute Bronckhorst.”

Woensdag 8 februari is de opening vanaf 9.00 uur en kunnen klanten weer terecht. Vooraf wordt er 1 minuut gratis winkelen verloot. Monique en John zullen vervolgens in het bijzijn van hun kinderen een lintje doorknippen om daarmee symbolisch de winkel te openen. 

Tijdens de openingsweken zijn er spectaculaire aanbiedingen en kan er worden gespaard voor gratis glazen. Als klap op de vuurpijl worden er drie weken lang dagelijks drie boodschappendozen ter waarde van minimaal vijftig euro weggegeven. Om daarvoor in aanmerking te komen dienen klanten hun kassabon in te leveren.

Advertenties doorgeplaatst vanuit Contact Bronckhorst Noord