Afbeelding
unsplash.com.

Nieuwe marketing service One Media gelanceerd

Algemeen

Terwijl de media-sector het behoorlijk te verduren heeft tijdens de huidige Corona crisis, worden er ook nog nieuwe bedrijven in de media start. Het nieuwe media bedrijf One Media is zo’n voorbeeld. De consultants, die ervaring hebben opgedaan bij diverse media en marketingbureaus, willen met hun unieke aanpak adverteerders bedienen met hun ervaren creatieven, marketing- en mediastrategen, om zo ieder merk – groot of klein – van gedegen marketingadvies te voorzien. 

Natuurlijk grote adverteerders bekend met media uiteraard, weet niet iedere adverteerder welke media zijn in te zetten, en vooral de juiste manier hiervoor. Men denkt dat televisie of billboard reclame een prijzige aangelegenheid is, terwijl dit al heel betaalbaar kan. Voor de media strategie wordt vervolgens een kennis ingeschakeld ‘die wel eens op de radio heeft geadverteerd’. Niet echt een goede strategie, zo geeft One Media aan. 

Marketing en media oplossingen 
Voor online marketing werkzaamheden is er overigens een duidelijke marketingtrend zichtbaar dat steeds meer diensten door merken zelf wordt gedaan, mede dankzij slimme marketing tools die vaak ook heel betaalbaar beschikbaar zijn. Echter, de markt voor offline marketing wekzaamheden, zoals radio-, televisie en billboard-reclame is veel meer versnipperd, en hiervoor bestaan dan geen 100% effectieve tools die je met enkele klikken kunt activeren. Zeker niet voor een lokale markt als Nederland, aangezien de tools zich op de grote landen richten, en dan met name grote platforms.

Merken met een media-budget van €10.000 vallen dan al snel tussen wal en schip, aangezien de focus van sommige specialisten vooral bij grote adverteerders ligt. Daarom positioneert de consultancy van One Media zich als een media adviesbedrijf voor iedere adverteerder, waar men zich echt niet hoeft te schamen wanneer men geen miljoenen budget heeft voor marketing. Juist niet, zelfs. 

Anders denken over media 
Strategy lead is Olivier van Dam, en volgens de oprichter van het bedrijf is de manier van denken bij zijn nieuwe bureau anders, waardoor men veel goedkoper kan werken. Van Dam: “Grote merken willen heel graag iedere keer nieuws dat op een grote wijze wordt gebracht. Dat is mooi, maar ook duur. Wij werken alleen met bewezen effectieve en betaalbare reclame formats. We vinden het wiel dus niet uit, maar kiezen steeds het juiste vliegwiel waarvan we weten dat deze zorgt voor een omzetstijging.” 

Dat marketingcampagnes telkens opnieuw worden uitgevonden vindt Van Dam maar niks: “Niet zelden kunnen wij een boodschap verpakken in een radiocommercial van slechts 5 seconden. Aangezien vele radiocommercials nog standaard 20 seconden worden gemaakt, kunnen wij alleen hierom al effectiever zijn met een directe besparing van 75% in reclame budget. Bovendien werken 5 seconden in mijn beleving veel beter dan die slepende 20 seconden commercials, in mijn optiek. Dit is nog maar één simpel voorbeeld van een slimmere media strategie voor kleine adverteerders.”

Betaalbaar adverteren voor ieder merk 
Betaalbaar en slim adverteren voor ieder merk, groot of klein: dát is de strategie van One Media. Wie als bedrijf daarin geïnteresseerd is, en ook een betaalbaar mediaplan wil, kan een gratis kennismakingsgesprek met één van de consultants aanvragen via 020 – 210 1770.

Contact
One Media
Lootsstraat 26H
1053NZ Amsterdam
Telefoon: 020 210 1770
Email: info@onemedia.nl

Dit artikel wordt u aangeboden door One Media Het is niet gemaakt onder verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave.  

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant