Dick, Roy en Hetty Vlogman vormen samen de VOF voor Keurslager Vlogman. Foto: Liesbeth Spaansen
Dick, Roy en Hetty Vlogman vormen samen de VOF voor Keurslager Vlogman. Foto: Liesbeth Spaansen

Keurslagerij Vlogman wordt met overname door Roy voortgezet

Algemeen

‘De P van plezier

Door Liesbeth Spaansen

VORDEN – Roy Vlogman (33) heeft zijn keuze definitief gemaakt: “Ik neem Keurslagerij Vlogman over van mijn ouders.” Dick (62) en Hetty (59) Vlogman zijn er erg blij mee. Het familiebedrijf wordt voortgezet door de derde generatie. Roy heeft er zin in. “Ik ben toe aan een nieuwe-, en meer uitdaging.”

Jarenlang werkte Roy in het bedrijf van zijn ouders mee. Toch twijfelde hij of hij de zaak zou overnemen. Hij ging zelfs een andere uitdaging aan. “Ik werkte bij Epos Kruiden en Specerijen in Nijkerk. Dat duurde uiteindelijk zeven maanden. Ik heb er veel geleerd, ook hoe ik het niet zelf wil binnen het bedrijf.” Nu is Roy op 1 januari 2021 in de VOF toegetreden. “De medewerkers weten dat al, maar verder heb ik het bewust een beetje stil gehouden. Zeker na die eerdere twijfel”, lacht Roy. “Maar nu weet ik het zeker.”

Het is de wens van elke ondernemer om een opvolger te hebben. “Zodat het bedrijf dat je opbouwt doorgaat”, vertelt Dick Vlogman. “Het geeft een dubbele lading als je eigen zoon dat doet. Wij vonden het jammer dat hij toen weg wilde want ja, hoe gaat het dan verder? Maar het vond zijn weg. Roy wilde toen nog wel helpen waar nodig, maar ik vond dat ik het zelf ook moest kunnen.”

Roy kwam na de zeven maanden bij Epos gewerkt te hebben terug in de slagerij en ging weer in de winkel aan het werk. “Mensen adviseren, helpen en kwaliteit leveren, dat met plezier. Het is hier altijd gezellig! We willen hier feest en gezelligheid in de winkel”, lacht Roy weer. “Ik had als medewerker wel extra taken, zoals het onderhouden van de website en webshop. Dat is mijn hobby, echt geweldig. Nu is er ook een webshop waar mensen hun bestellingen doen. Ze gaan niet teveel naar buiten, al worden mensen ook makkelijker. Ik verzorg ook samen met een enthousiaste medewerkster de online communicatie, zoals Facebook en Instagram.”

Toch merkte hij dat hij alsnog iets miste. “Ik vind in de winkel het contact met de klanten heel leuk, maar ik zocht meer uitdaging. Waar kan ik die in onze slagerij vinden?” Hij zocht het in het ondernemerschap en vroeg bij zijn ouders wat zij ervan vonden als hij het familiebedrijf zou voortzetten. “Fantastisch, geweldig en graag”, was Dicks enthousiaste reactie. “Mooi dat het zo door mag gaan”, bekende Hetty.

Roy volgt momenteel een aanvullende cursus voor het ondernemerschap. “Ik leer er over de marketingmix: product, prijs, plaats en promotie. Zelf vul ik dat lijstje altijd aan met de P van Roy: plezier.”

Dick zal nog vijf jaar in de winkel aan het werk blijven, al laat hij al veel los. Roy vindt in de winkel staan erg leuk, en het organiseren van de sociale media ook. “Ik werk op het moment aan een verbeterde website en webshop, deze kunnen nog veel uitgebreider.”

‘Ik werk op het moment aan een verbeterde website en webshop, deze kunnen nog veel uitgebreider’

Derde generatie Vlogman
Maart 1962 startte Bennie en Anneke Vlogman, de ouders van Dick, hun eigen slagerij aan de Nieuwstad. In 1978 verhuisde de slagerij naar de Zutphenseweg waar het nu gevestigd is, in het centrum van Vorden. 1 juli 1983 namen Dick en Hetty de slagerij over en nu is Roy, de derde generatie Vlogman, in de zaak erbij gekomen. Hetty Vlogman komt uit Hengelo Gld. en is slagersdochter uit de familie Raterink. Dick is slagerszoon. Toen zij begonnen was het zeven dagen per week werken. Roy kijkt daar anders tegenaan. Roy gaat zijn taak binnen het bedrijf op zijn manier doen. “Mijn man Ludo steunt mij in de keuze om de slagerij over te nemen. Hij is ICT’er in de zorg, mijn vraagbaak, sparringpartner en onze klusjesman voor de slagerij.”

Keurslager Vlogman
Naast vlees en vleesproducten, zoals vleeswaren, vleesspecialiteiten en barbecuevlees, “zelfs in de winterperiode wordt daarnaar gevraagd”, biedt Keurslagerij Vlogman ook grillproducten en complete maaltijden. “Sinds corona hebben wij het drukker. Mensen kunnen niet naar de horeca en willen dan thuis iets lekkers eten.”

Om dit heugelijke feit te vieren komen er in de winkel nog leuke acties. “Daarover houden we u op de hoogte via deze krant, Facebook en Instagram.”


www.vlogman.keurslager.nl

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant